Vakok, gyengénlátók számára

4 gyakori kérdés az utasbiztosítási káreseményekről

2022.08.12

Meglehetősen váratlanul érhet minket, ha a jól megérdemelt utazásunk közben valamilyen káresemény történik, így elképzelhető, hogy hirtelen nem is tudjuk, mi a teendőnk. Cikkünkben eláruljuk, hogy mit kell tennünk a különböző utasbiztosítási káresetek, például kórházi kezelés, a poggyászunk elvesztése, vagy az autónk lerobbanása esetén.

1. Mi a teendő, ha lerobban a kocsi útközben?

Ha autóval indulunk útnak, igen kellemetlen lehet, ha a jármű hirtelen meghibásodik. Emiatt is fontos, hogy autós utazás esetén olyan utasbiztosítást válasszunk, amely magában foglalja a gépjármű assistance szolgáltatást, amely kifejezetten ezekben az esetekben nyújt segítséget. Ha megtörtént a baj, a legfontosabb teendőnk, hogy biztonságos körülményeket teremtsünk, tehát helyezzük ki az elakadásjelző háromszöget, mi pedig húzódjunk biztonságos távolságra a forgalomtól. Ezután haladéktalanul értesítsük a biztosítót: tárcsázzuk az asszisztencia szolgáltatás számát, amelyet jellemzően a nap 24 órájában hívhatunk. Bár egyes szerződések megengedik, hogy mi magunk intézkedjünk a szervizeléssel vagy autómentéssel kapcsolatban, fontos, hogy erről előzetesen mindig értesítsük a biztosítót, ugyanis csak ebben az esetben számolhatók el a költségek az utasbiztosításunk terhére. Egy jól megválasztott assistance szolgáltatás nemcsak az autó elszállításában segíthet, de akár átmeneti szállást vagy a hazajutásunkat is biztosíthatja.

Utasbiztosítás egyszerűen, sorban állás nélkül: kalkuláljon és gondoskodjon a biztonságról a Netrisk.hu-n!

2. Mit tegyek, ha elveszett a poggyász?

Minden utazó rémálma, hogy a bőröndjét nem látja viszont a poggyászszalagon, ám jó hír, hogy az utasbiztosításunk ebben az esetben is segíthet. Ilyenkor fontos, hogy a légitársaság kiállítson egy igazolást arról, hogy a poggyászunk elveszett, ezért ezt a dokumentumot már a repülőtéren szerezzük be. A biztosítót érdemes közvetlenül a légitársasággal való egyeztetést követően értesíteni a káreseményről, ugyanis így pontos tájékoztatást kapunk arról is, hogy milyen költségeket tudunk elszámolni a biztosításunk terhére. Ilyen esetben többnyire ruhákra, cipőre és tisztálkodó szerekre is szükségünk lehet, amelyeknek költségét – természetesen a vonatkozó számla birtokában – szerződéstől függően visszatéríti a biztosító.

3. Segítség, kiraboltak!

Zsebtolvajokkal vagy rablókkal sehol sem találkozik szívesen az ember, de talán a legrosszabb az az eset, amikor egy idegen országban tulajdonítják el az értékeinket, főleg, ha az irataink is köztük vannak. Ilyenkor első lépésben mindig a helyi rendőrségen kérjünk segítséget, ahol meg kell tennünk a feljelentést, ugyanis az itt kapott jegyzőkönyv gyakran feltétele a kárkifizetésnek. Fontos, hogy ha a bankkártyánknak is nyoma veszett, azonnal tiltassuk le azt, amelyet a bank telefonos ügyfélszolgálatán, valamint net- vagy mobilbankon keresztül is megtehetünk. Amennyiben nyelvi akadályok merülnek fel a hatóságokkal, vagy az irataink is érintettek, vegyük fel a kapcsolatot a Konzuli Szolgálattal vagy a helyi magyar konzuli képviselettel. Ha külföldre utazunk, feltétlenül javasolt a konzuli védelem igénylése, ebben az esetben ugyanis gördülékenyebb az ügyintézés.

4. Hogyan értesítsem a biztosítót, ha kórházba kerültem külföldön?

Utazás előtt nem szívesen gondolunk a legrosszabbra, ám sajnos előfordulhat, hogy baleset vagy betegség következtében kórházi ellátásra szorulunk, és elképzelhető, hogy az állapotunk miatt nem tudjuk értesíteni a biztosítót. Természetesen a biztosítótársaságok az ilyen eseteket rugalmasan kezelik, így amennyiben nincs a helyszínen egy hozzátartozó, aki bejelentheti a kárt, mi magunk is megtehetjük azt, amint az állapotunk lehetővé teszi. A káreljárás során a biztosítónak szüksége lesz a teljes orvosi dokumentációra, ezért a kórházban kapott papírokat feltétlenül őrizzük meg. Jó tudni, hogy amennyiben egyedül utazunk, és kórházi ellátásra szorulunk, ha nem tudunk kommunikálni, a kórház értesíti a helyi konzuli képviseletet, amely megkezdi a hozzátartozók felkutatását. A konzuli védelem ebből a szempontból is fontos, ugyanis a regisztráció alkalmával megadhatjuk annak a személynek az adatait, akit baj esetén értesíthetnek, ezzel pedig lényegesen egyszerűbbé tehetjük a hatóságok dolgát. Ne feledjük, hogy egy kórházi kezelés, főleg, ha Európán kívül történik, igen magas költségekkel járhat, ezért, ha külföldi utazást tervezünk, mindenképpen kössük meg az igényeinknek megfelelő utasbiztosítást!

Hasznosnak tartja ezt a cikket?
Szerző: Netrisk.hu