A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: Üzletszabályzat, vagy ÁSZF) alkalmazásában az alábbi fogalmak az itt meghatározott jelentéssel bírnak:
(1)
Alkusz - a Netrisk Magyarország Első Online Biztosítási Alkusz Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített neve: Netrisk Magyarország Kft.), amely a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. törvény (Bit.) 4. § (1) bek. 35. pontja és 398. §-a szerinti, az ügyfél megbízásából eljáró független biztosításközvetítő (biztosítási alkusz) az ÁSZF 4. pontjában meghatározott részletes tartalommal. Az Alkusz a biztosítás értékesítést tanácsadás nélkül végzi.
Cégadatok:
- Székhely: 1138 Budapest, Szekszárdi utca 16-18., 4. emelet
- Levelezési cím: 1141 Budapest, Pf. 102.
- Adószám: 26208600-2-41
- Cégjegyzékszám: 01 09 307894
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
• személyesen: |
1138 Budapest, Szekszárdi utca 16-18. |
• levélben: |
1441 Budapest, Pf. 102. |
• faxon: |
+36 (1) 413 34 90 |
• telefonon (CALL CENTER): |
netrisk.hu: +36 (1) 413 34 80
biztositas.hu: +36 (70) 700 2000 |
A személyes ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:
• hétfő: |
08:00 - 17:00 |
• kedd - csütörtök: |
08:00 - 16:00 |
• péntek: |
08:00 - 15:00 |
Telefonos ügyfélszolgálat (CALL CENTER) hívásfogadási ideje:
• hétfő: |
08:00 - 20:00 |
• kedd: |
08:00 - 17:00 |
• szerda - péntek: |
08:00 - 16:00 |
Minősített befolyás:
- Az Alkusz minősített befolyással biztosítóban nem rendelkezik, illetve sem biztosító sem annak anyavállalata nem rendelkezik minősített befolyással az Alkuszban.
Felügyeleti szerv:
- Az Alkusz felügyeleti szerve a Magyar Nemzeti Bank (székhelye: 1013 Budapest, Krisztina körút 55., ügyfélszolgálat címe: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6., levélcím: 1534 Budapest BKKP Pf. 777., központi telefon: +36 (1) 428-2600, központi fax: +36 (1) 4899-102, telefonos Ügyfélszolgálat: +36 (80) 203-776, e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu; honlap címe: http://www.mnb.hu). Az Alkusz független biztosításközvetítői tevékenységi engedélyének száma: 167/1994., az Alkusz biztosításközvetítői nyilvántartási száma: 218100300296. A nyilvántartás, illetve az Alkusz által foglalkoztatott biztosításközvetítő személyek, illetve a kiegészítő biztosításközvetítő nyilvános adatai a Magyar Nemzeti Bank honlapján a „Piaci szereplők keresése” menüpontban ellenőrizhető (http://www.mnb.hu/felugyelet/engedelyezes-es-intezmenyfelugyeles/piaci-szereplok-keresese).
Szakmai tevékenységért való helytállás:
- A biztosítás értékesítést támogató összehasonlító felület (portál) működtetése, illetve az általa foglalkoztatott személyek biztosításközvetítői szakmai tevékenysége során okozott (i) kár megtérítéséért, illetve (ii) személyiségi jogsértés miatt követelt sérelemdíj megfizetéséért az Alkusz maga áll helyt. A törvényi előírásoknak megfelelően, az Alkusz az Európai Unió egész területére kiterjedő hatályú, legalább a mindenkor hatályos jogszabályban előírt összegű felelősségbiztosítással rendelkezik a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepénél (kötvényszám: 1180001040).
Panaszkezelés:
- Az Alkusz a panasz elutasítása esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfelet válaszában tájékoztatja arról, hogy - álláspontja szerint - a panasz a szerződés jogviszony létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezésére vagy a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény (MNBtv.) fogyasztóvédelmi rendelkezései megsértésének kivizsgálására irányult. A fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén az Ügyfél a Magyar Nemzeti Bankhoz, mint felügyeleti szervhez, míg a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos vita esetén a Pénzügyi Békéltető Testülethez vagy bírósághoz fordulhat. Fogyasztónak nem minősülő Ügyfél panaszával a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz fordulhat.
A Magyar Nemzeti Bank elérhetőségei:
- - levelezési cím: 1534 Budapest, BKKP Postafiók: 777.
- - személyes ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
- - telefon: +36 (80) 203-776
- - fax: +36 (1) 489-9102
- - elektronikus levelek, beadványok: ugyfelszolgalat@mnb.hu
- - honlap: http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem
A Pénzügyi Békéltető Testület elérhetőségei:
- - levelezési cím: 1525 Budapest BKKP Postafiók:172.
- - személyes ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
- - telefon: +36 (80) 203-776
- - e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu
- - honlap: http://www.mnb.hu/bekeltetes
- Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete alapján a fogyasztó online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban az online vitarendezési platformon keresztül is kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését a közösen megválasztott vitarendezési fórumnál. Magyarországon a pénzügyi fogyasztói jogviták rendezésére a Pénzügyi Békéltető Testület jogosult.
Díjátvétel
- Az Alkusz a biztosításközvetítői tevékenysége során az ügyféltől díjat és díjelőleget csak utazási biztosítás (ide értve az útlemondási biztosítást is), illetve segítségnyújtási (assistance) biztosítás esetén vesz át. Biztosítótól ügyfélnek járó összeget az Alkusz kizárólag utazási biztosítást érintő díjvisszatérítés esetén és összegkorlátozás nélkül vesz át.
(2)
Ügyfél - az Alkusz közreműködésével biztosítási szerződés megkötését kezdeményező azon személy, aki az Alkusszal a jelen ÁSZF-ben foglalt módon és feltételekkel Megbízási Szerződést kötött. Az ügyfél a biztosítási szerződés megkötésén túl annak módosítását és megszüntetését is kezdeményezheti az Alkuszon keresztül, illetve a biztosítási szerződés teljesítésével kapcsolatos egyéb megbízást is adhat az Alkusznak.
(3)
Biztosító - az Ügyfél biztosítási igényei és preferenciái alapján az Alkusz által összehasonlított biztosító részvénytársaság, európai részvénytársaság, szövetkezet, egyesület, másik tagállamban székhellyel rendelkező biztosító magyarországi fióktelepe vagy harmadik országbeli biztosító magyarországi fióktelepe közül az, amelyik felé az Ügyfél az Alkuszon keresztül biztosítási szerződés megkötésére szóló ajánlatot vagy a már meglévő szerződés módosítására, megszüntetésére vonatkozó nyilatkozatot tesz, illetve amellyel az Ügyfél az Alkuszon keresztül biztosítási szerződést köt.
(4)
Előzménybiztosító - évfordulóra történő, vagy a jogszabályok által lehetővé tett egyéb biztosítóváltás esetén az Ügyfél által megadott azon biztosító, amelyiknél az új biztosítási szerződés megkötését megelőzően ugyanazon biztosítási kockázatra szóló biztosítási szerződést (előzménybiztosítás) az Ügyfél már felmondta, vagy fel kell mondania (akár önállóan, akár az Alkusznak adott erre vonatkozó megbízás útján), függetlenül attól, hogy az előzménybiztosítást az Alkusz közreműködésével kötötte-e meg.
(5)
Biztosítási szerződés - az Alkusz közreműködésével megkötött vagy enélkül az Alkusz által kezelt biztosítási szerződés.
(6)
Portál - az Alkusz által üzemeltetett, az internet közcélú hálózatán, különböző domain név alatt elérhető, biztosítási szerződések Alkuszon, mint közvetítőn keresztül történő online megkötését és ahhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat lehetővé tevő portál.
(7)
Megbízási Szerződés - az Alkusszal a jelen ÁSZF-ben foglalt módon és feltételekkel megkötött alkuszi megbízás és meghatalmazás, mely egyebek mellett az Ügyfél által kezdeményezett biztosítási szerződés megkötésében, biztosítási szerződések kezelésében, és az Ügyfél biztosítási díjfizetési kötelezettségének a teljesítésében való biztosításközvetítői közreműködésre terjed ki, magában az alkuszi megbízási szerződésben és meghatalmazásban, illetve az ÁSZF-ben meghatározott részletes szabályok szerint.
(8)
Biztosítási titok - minden olyan – minősített adatot nem tartalmazó –, a biztosító, a viszontbiztosító, a biztosításközvetítő rendelkezésére álló adat, amely a biztosító, a viszontbiztosító, a biztosításközvetítő ügyfeleinek – ideértve a károsultat is – személyi körülményeire, vagyoni helyzetére, illetve gazdálkodására vagy a biztosítóval, illetve a viszontbiztosítóval kötött szerződéseire vonatkozik. A biztosításközvetítő az ügyfelek azon biztosítási titkait jogosult kezelni, amelyek a biztosítási szerződéssel, annak létrejöttével, nyilvántartásával, a szolgáltatással összefüggnek. Az adatkezelés célja csak a biztosítási szerződés megkötéséhez, módosításához, a biztosítás fenntartásához, a biztosítási szerződésből származó követelések megítéléséhez szükséges, vagy az e törvény által meghatározott egyéb cél lehet.
(9)
Fogyasztó - a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
(10)
Call Center - az Alkusz telefonos ügyfélszolgálata, amely biztosítási szerződések - távértékesítés keretében törtnő - megkötését és egyéb ügyféligények, panaszok ügyintézését teszi lehetővé.
(11)
Biztosításközvetítő - valamennyi, az Alkusz részére munkaviszony, megbízási-, vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony alapján biztosításközvetítést vagy kiegészítő biztosításközvetítést végző természetes személy.
(12)
Offline biztosításközvetítés – olyan biztosításközvetítés, amelynek során az ügyfél és a biztosításközvetítő egyidejűleg és fizikailag is jelen van és a biztosításközvetítő személyesen közreműködik a biztosítási szerződés megkötésénél.
(13)
Offline Biztosításközvetítési Megbízás - a Megbízási Szerződést kiegészítő dokumentum a személyesen történő biztosításközvetítés során. A megbízás teljes tartalmát offline biztosításközvetítés esetén az Offline Biztosításközvetítési Megbízás és a Megbízási Szerződés együttesen határozzák meg.
(14)
Személyes Menü - az Alkusz által az Ügyfél rendelkezésére bocsátott – Tartós Adathordozónak minősülő – olyan felhasználónévvel és jelszóval védett szabad tárhely, amely lehetővé teszi a szerződéskötési folyamat során keletkező, illetve megismert dokumentumok és tartalmak automatikus elmentését, tartós tárolását és későbbi megjelenítését.
(15)
Tartós Adathordozó - olyan eszköz, amely az Ügyfél számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak, tartalmaknak az adat és tartalom céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését, és többszörözését.
(16)
Fogyasztónak Minősülő Ügyfél - az a természetes személy Ügyfél, akinek - önálló foglalkozása és gazdasági tevékenysége körén kívül eső célból – az Alkusz szolgáltatást nyújt, továbbá, aki e szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy ajánlat (ajánlati felhívás) címzettje.